Muszę zrezygnować z rezerwacji – co zrobić?

Rezerwując noclegi w hotelu z wyprzedzeniem, od razu dokonujemy płatności. Zdarza się jednak, że coś nam wypadnie w ostatniej chwili albo już jakiś czas przed wyjazdem wiemy, że musimy z niego zrezygnować. Czy odzyskamy całość wpłaconych pieniędzy?
Podczas dokonywana rezerwacji albo w potwierdzeniu, które dostaniemy na nasz adres e-mail na pewno znajdziemy informację, do kiedy możemy z nie zrezygnować. Możemy także znaleźć na stronie internetowej hotelu regulamin korzystania z obiektu albo poprosić o jego przesłanie mailowo. Po przekroczeniu czasu, w którym można rezerwację bez konsekwencji anulować, potrącona zostanie część wniesionej opłaty. Kiedy nie powiadomimy zawczasu, ale po prostu nie przyjedziemy, tzw. no-show fee, czyli opłata za niestawienie się, może być nawet wyższa. Pobierana jest ona dlatego, że hotel, przygotowując dla nas pokój, nie mógł wynająć go nikomu innemu, kto chciałby w tym czasie z rezerwacji skorzystać, a więc i na nim nie zarobił.
Jeżeli musimy anulować rezerwację, po prostu w dobrym tonie jest i ułatwia pracę obsłudze, kiedy poinformujemy o tym obsługę jak najszybciej. W jaki sposób odwołać rezerwację zależeć może od tego, jak jej dokonaliśmy – czy wysyłając maile, czy przez stronę, z której korzystaliśmy. Zwrot pieniędzy pomniejszonych o ewentualną zatrzymaną zapłatę otrzymamy zazwyczaj w ciągu 7-14 dni na nasze konto lub kartę.

Comments are closed.