Jak wejść na rynek?

Branża turystyczna jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Z roku na rok, dochody ze sprzedaży usług turystycznych rosną. Zwiększa się także popyt turystyczny. Taka sytuacja sprawia, że kolejni usługodawcy (w wielu przypadkach nie posiadający żadnego doświadczenia) starają się wejść na rynek. Możliwości wejścia do tej branży określa jednak szereg czynników, które należałoby poznać przed podjęciem decyzji o prowadzeniu hotelu, agroturystyki, czy choćby prywatnej noclegowni.
Pierwszy podstawowy czynnik to właściwości przyrodnicze regionu (miejsca), gdzie można ulokować pensjonat, hotel lub gospodarstwo agroturystyczne. W tej perspektywie, apartamentowiec wybudowany w lokalizacji poprzemysłowej, raczej będzie chybioną inwestycją. Kolejny ważny czynnik to historia rejonu i zabytki, które na jego obszarze są ulokowane. To możliwość ich zobaczenia jest jednym z głównych motywów, którymi kierują się turyści wybierając miejsce na aktywną poznawczo rekreację. Nader istotne dla wejścia na rynek są także warunki gospodarcze, organizacyjne i inwestycyjne tworzone przez władze danego regionu, czy kraju. Zalicza się do nich np. prawodawstwo dotyczące działalności gospodarczej oraz odpowiednia politykę udzielania koncesji.

Comments are closed.